onsdag 20 februari 2019

Första huggningen


I söndags var Robin och jag på tomten för att påbörja röjningsarbetet.
Vi han dessvärre inte så långt fören han körde emot ett gammalt skär ifrån en lie.
Den rackaren låg mitt i en hasselbuske och syntes inte när Robin kom dit med sågen.
Efter det var det bara till att packa ihop och åka hem. Vi hade ändå kommit igång sent på dagen
och hade mest åkt dit bara för att känna på att lite. Nu ska Robin bara snacka med sin chef så
får vi se hur dom lägger upp planen för tomten. Vi hoppas på att företaget han jobbar för
kan komma ut på tomten med maskin för att bära ut träden och flisa det. På så sätt behöver vi
bara fälla på tomten.

Den här helgen hoppas jag att vi ska hinna med tomten igen, och att Robin kan börja utbilda
mig på motorsågen. Jag har i veckan varit och skaffat mig egna motorsågskläder, och är nu
så taggad på att få lära mig hugga och röja. Det är något jag har velat lära mig sen jag gick
på skogsgymnasiet, tyvärr fanns inte den kursen med i min utbildning då.
Tur att det aldrig är försent att lära sig :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar