lördag 28 september 2019

Närmar oss ett startdatum


Vi skulle fått ett startdatum för länge sen om inte vi hade missat att ansöka om
enskilt avlopp. Nu har gubben som har hand om detta varit på semester i evigheter,
men imorgon ska han vara tillbaka igen. Som tur har vi dom senaste dagarna fått någonting
gjort. Vi har haft en grävmaskinist ute och kollat på tomten inför markarbeten som innefattar
just infiltration, vatten och avlopp. Så igår grävde Robin två djupa gropar och nu är det bara till
att kontakta kommungubben så ska han komma ut och titta på dom.

Förra helgen så buskröjde Robin på tomten, så nu är det jättefint där (första bilden).
När jag stod där igår medans jag kollade på när Robin grävde så tänkte jag...
För ett år sen stod jag här, och då hade jag jättesvårt att över-huvud-taget se hur tomten såg ut.
Hur stor den egentligen var. När man gick där bland snår och slye tyckte man det var jättestort.
Igår när jag stod där hade jag överblick över hela tomten utan det minsta problem.
Så häftigt, i år kan jag faktiskt se att ett hus kommer att stå här inom ett år.

Det ännu mer positiva är att igår fick jag veta att flisbilen kommer antingen den här veckan som
kommer eller nästa. Ska bli så skönt att bli av med dom två stora rishögarna.
Som jag har längtat.

Tills dess ska Robin försöka snygga till på tomten. Ta bort stubbar och sten.
Själv har jag inte tid att göra annat än att jobba på gården. Så jag är inte mycket till nytta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar